Ingen order är för liten, vi har ingen minsta ordersumma!
Alla priser visas inklusive svensk moms (25%).
På order under 1000 kr tillkommer frakt om 39:-, order över 1000 kr skickas fraktfritt.
Vid retur kan frakt tillkomma om ordervärdet efter returen understiger 1000 kr.
Leverans
Order skickas med Posten varubrev eller Schenker. När leveransen finns att hämta på Posten´s eller Schenker´s utlämningsställe underrättas du via ett SMS. Det är därför viktigt att mobilnummer registreras korrekt när du lägger ordern. Tänk på att du måste kunna visa legitimation när du hämtar ut paketet.
Ej uthämtade paket
Hämtas varorna inte ut inom 7 kalenderdagar från ankomst till utlämningsstället returneras leveransen till oss. För leveranser som inte hämtas ut debiterar vi fraktkostnad 39 kr samt en administrationsavgift på 50 kr.
Kontrollera orderbekräftelsen
Direkt efter att du har lagt order får du en orderbekräftelse till den e-postadress du har registrerat. Får du inte denna orderbekräftelse, vänligen kontakta oss på info@stellaris.se så att vi kan kontrollera vad som har hänt med din order.
Tänk på att kontrollera din order omgående när du mottagit orderbekräftelse och kontakta oss om något inte stämmer.
Personuppgifter
Vi lämnar inte ut namn eller personuppgifter till andra företag eller föreningar, undantaget Klarna, utan följer Personuppgiftslagen (PuL).
På order under 1000 kr tillkommer frakt om 39:-, order över 1000 kr skickas fraktfritt.
Vi har vanligtvis alla varor i lager och skickar normalt dagen efter att du lagt din order (gäller ej ordrar som läggs fredag och lördag, dessa skickas måndag). I vissa fall är varor tillfälligt slut i lager och då skickas ordern inom 2-4 dagar. Blir utskicket mer försenat underrättas du alltid via e-post.
Varor skickas med Posten varubrev eller Schenker, som hämtas på utlämningsställe. Vilket fraktsätt det blir beror på storleken på ordern.
När leveransen finns att hämta på Posten´s eller Schenker´s utlämningsställe underrättas du via ett SMS. Det är därför viktigt att mobilnummer registreras korrekt när du lägger order. Tänk på att du måste kunna visa legitimation när du hämtar ut paketet.
Har du inte fått något SMS med avisering inom en vecka från att du la ordern, kontakta oss på info@stellaris.se så att vi kan spåra din sändning.
Tänk på att om varorna inte hämtas från utlämningsstället inom 7 kalenderdagar från ankomstdag returneras leveransen till oss. För leveranser som inte hämtas ut debiterar vi fraktkostnad 39 kr och en administrationsavgift på 50 kr.
Faktura via Klarna
Vill du betala mot faktura när du fått varorna levererade väljer du betalsätt Faktura. När din order skickas får du en faktura från Klarna direkt till din e-postadress.
Betalningsvillkor på fakturan är 14 dagar. Ingen fakturaavgift tillkommer.
Om du har frågor angående din faktura är du välkommen att kontakta Klarna på telefon 08-120 120 10.
Klarna Konto med Delbetalning
Med Klarnas konto samlas alla dina Klarnaköp på en faktura som du betalar i slutet av månaden efter eller delar upp under flera månader. Aviavgift om 29 kr tillkommer. Läs mer på www.klarna.com
Kortbetalning
Om du vill betala med betal- eller kreditkort registreras dina kortuppgifter på en krypterad sida för säkra kortbetalningar. Du lämnar ditt kortnummer på Klarnas krypterade sida, inte till Stellaris.
Direktbetalning via bank
När du använder direktbetalning länkas du under köpprocessen till banksidan där du genomför betalningen.
Var noga med att fullföja hela köpprocessen och kontrollera att du får en orderbekräftelse inom ett par minuter till din e-postadress. Bekräftelse visar att köpet gått igenom. Får du ingen orderbekräftelse, kontrollera ev spammappar och kontaktar oss därefter på info@stellaris.se alt 0176-27 91 50 så att vi kan hjälpa dig kontrollera vad som har hänt.
30 dagars ångerrätt!
Du har full ångerrätt i 30 dagar från det att du har mottagit varan. Det innebär att du har rätt att returnera varan om du inte är nöjd och få pengarna tillbaka.
Returfrakt debiteras med upp till max 39:-. Summan dras automatiskt av från varuvärdet när vi återbetalar dig. I de fall vi inte kan debitera pengarna automatiskt vid retur ställs en faktura ut på aktuellt belopp.
Erhållna rabatter (t ex vid "tag 3 bet för 2") omräknas vid retur och kan förloras.
Om du har valt att betala mot faktura, observera att fakturan har 14 dagars betaltid och du kan behöva betala fakturan, även om du returnerar varan. Pengarna återbetalas när vi har tagit emot din retur.
Returetikett
Du behöver inte sätta på frimärken och inte köpa förfrankerad returpåse på Posten när du använder vår returetikett (i så fall blir det dubbel portokostnad). Det enda du behöver göra är att klistra fast returetiketten utanpå paketet och lägga på närmsta brevlåda eller lämna in på Postens serviceställe.
Nyskick
Varor som returneras ska vara i nyskick, med eventuella instruktioner, lappar på plagg, extra knappar och dylikt intakt samt hel förpackning.
Enkelt att returnera
Fyll i de produkter du vill returnera enligt instruktion på packsedeln och skicka med returtalongen (del av packsedeln) med de varor du vill returnera eller byta. Notera att du som kund är ansvarig för returen.
Byta en vara
Beställ den vara du vill byta till. Packa och returnera varan enligt instruktionen på packsedeln. Skriv på returtalongen Byte och det nya beställningsnumret. Vid byte till samma vara i annan storlek eller färg debiteras inte returfrakt och vi ersätter din extra fraktkostnad.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst.
Produkten har blivit tillagd i varukorgen